Folie monomerowe i polimerowe. Porównanie

Folie w reklamie wykorzystywane są do wielu zastosowań, dlatego też wyróżniamy kilka ich rodzajów o odmiennych właściwościach. W tym artykule krótko scharakteryzujemy i porównamy dwa typy folii: monomerowe i polimerowe.

 

folie w reklamieFolie monomerowe — ekonomiczna reklama na płaskich powierzchniach

Folie monomerowe mogą również występować pod nazwą folii monomerycznych lub kalandrowanych. Znajdują one szerokie zastosowanie w poligrafii i reklamie. To jeden z popularniejszych nośników wykorzystywanych do tworzenia reklamy na płaskich powierzchniach.

Dostępne w naszej ofercie folie monomeryczne pozwalają na ekonomiczne wykonanie reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, której trwałość może sięgać nawet do 3 lat. Jest to najtańsza i najczęściej stosowana folia samoprzylepna. Sprawdza się zarówno na podłożach z pcv, metalu, jak również plexi, drewnie czy szkle. Dzięki temu można ją wykorzystać do oklejania środków transportu, stoisk targowych czy tablic reklamowych. Folie monomerowe występują w wersji błyszczącej i matowej, białej, jak i bezbarwnej. Ważnym parametrem folii jest klej. Może być permanentny, usuwalny jak i o ultra niskiej adhezji, co pozwoli na aplikację, którą będzie można w każdej chwili ściągnąć bez obawy na zabrudzenie podłoża. Nie możemy zapomnieć o papierze podkładowym, który jest nośnikiem folii do momentu jej aplikacji na daną powierzchnię.

Im grubszy, im jego powleczenie będzie bardziej precyzyjne, tym praca z folią monomeryczną będzie mniej uciążliwa i da dużą satysfakcję z jej używania.

Jakość grafiki, pomijając właściwości fizyczne folii, zależy od zastosowanej techniki druku, jakości atramentu, procesu technologicznego druku (tj. odpowiedniego czasu suszenia, aplikacji jak i zastosowanego laminatu, który w znaczący sposób zabezpieczy wydruk przed utratą koloru jak i przed uszkodzeniami mechanicznymi). Folia monomerowa jest najbardziej ekonomicznym i najpopularniejszym materiałem stosowanym w reklamie zewnętrznej i wewnętrznej.


Folie polimerowe — doskonała do reklam zewnętrznych

Polimer jest substancją o dużej masie cząsteczkowe. Ze względu na skład chemiczny i dużo bardziej rozbudowane połączenia między nimi folię polimerową możemy zaliczyć do materiałów średniookresowego zastosowania. Tutaj, w zależności od producenta, trwałość folii waha się pomiędzy 5-7 lat. Oprócz zwiększonej trwałości folię możemy aplikować na powierzchnie z niewielkimi przetłoczeniami. Tak jak w przypadku folii monomerowych bardzo ważną rolę odgrywa klej. Naszym klientom możemy zaproponować szeroką gamę folii polimerowych z różnymi wariantami warstwy klejącej, poczynając od podstawowych najczęściej stosowanych, po specjalistyczne ich wersje. W jakości wydruku ważną rolę odgrywa papier podkładowy. Produkty, które oferujemy w przypadku folii polimerowej, charakteryzują się jedno i dwustronnym powleczeniem co powoduje, że możemy drukować zwiększoną ilością tuszu (tzw. limit) bez obawy na jego zasychanie, czy utratę ostrości. Folie polimerowe występują w wersji białej, bezbarwnej w błysku i w macie.